وقتی داخلی تماس گرفته شده شما اشغال است یا جوابگو نیست :
خیلی وقتها شما با یک داخلی کار دارین ولی تلفنش مشغوله،یا طرف پشت میز نیست ،احتمالا شما هم عجله دارین یا اینکه حوصله بارها تکرار شماره داخلی مورد نظرتون رو ندارین .در این صورت سیستم سانترال پاناسونیک چند امکان و گزینه به شما پیشنهاد میکند:
۱-رزرو کردن خط مشغول
به این معنی که به محض اتمام مکالمه داخلی مورد نظر شما با شما تماس گرفته شود و ارتباط به شکل اتوماتیک صورت بگیرد.در این موقع کافیست هنگام پخش بوق اشغال، عدد ۶ را شماره گیری کنید و گوشی را بگذارید ،حالا دیگه نیاز نیست نگران چیزی باشید به محض آزاد شدن خط داخلی مورد نظر تلفن شما و تلفن طرف مورد نظرتون با هم زنگ میخوره و با برداشتن گوشی ارتباط برقرار میشه.اگه هم طرف پشت میزش نباشه بعد چند باز زنگ خودن برای شما بوق اشغال پخش میشه باز هم در هنگام پخش بوق اشغال عدد ۶ رو بزنید و گوشی را بگذارید و فقط منتظر تماس سیستم هنگام بازگشت کاربر و برقراری ارتباط مورد نظرتون باشید .
شما میتوانید خط شهری را هم رزرو کنید به این معنی که وقتی خط شهری مورد نظر شما مشغول است دکمه خط شهری را بزنید و هنگام پخش بوق اشغال دکمه ۶ را بزنید سیستم خط شهری را برای شما رزرو میکند و بعد از آزاد شدن با شما تماس میگیرد.
و برای لغو کردن برنامه رزرو کافیست گوشی را بردارید.
برای مکالمه
۲-فرستادن بوق انتظار
بدین منظور بعد از گرفتن شماره داخلی و شنیدن بوق اشغال عدد ۲ را شماره گیری کنید و منتظر ارتباط باشید و اگر بعد از زدن عدد ۲، بوق اشغال شنیدید این بدین معنیست که برنامه بوق انتظار برای داخلی مورد نظرشما فعال نیست.
۳-فرستادن پیغام انتظار
برای این کار هنگام پخش بوق اشغال دکمه Message را بزنید و گوشی را بگذارید .حال چراغ هشدار گوشی تلفن مورد نظر شما نشان دهنده یک پیغام خواهد بود و کاربر کافیست با زدن دکمه Message با شما که قبلا پیغام گذاشته اید ارتباط برقرار کند.
منبع :مجموعه وبسایت های شرکت کامتل