مقدمه
تاریخچه واحد آموزش شرکت کامتل
واحد آموزش شرکت فنی مهندسی کامتل، نمایندگی رسمی پاناسونیک در ایران، از سال 1390 با بهره گیری از مدرسین مجرب و بنام که از تجربه کافی در زمینه مراکز تلفن سانترال و شبکه برخوردار هستند، اقدام به تشکیل کلاس های آموزش و برنامه ریزی مراکز تلفن سانترال پاناسونیک و مراکز تلفن سانترال نرم افزاری (استریکس، آوایا و..) با هزینه و کیفیتی مطلوب نمود و در مدت کوتاهی توانست با برگزاری ده ها دوره کلاس های گروهی و خصوصی تجربه خوبی در این زمینه کسب نماید.لذا این شرکت مفتخر میباشد از سال 1390 تا انتهای سال 1394 با برگزاری بیش از 60 دوره آموزشی به بیش از 850 نفر از متقاضیان در این راه یاری رساند. امید است در این راه نیز بتوانیم همچون دیگر گام های شرکت کامتل در زمینه آموزش، فروش و خدمات پس از فروش شرکت پاناسونیک موفق و سرآمد باشیم. انشاالله
برخی از خدمات واحد آموزش شرکت کامتل
- پاسخگویی به نیازهای نرم افزاری هنرجویان به صورت الکترونیکی و از طریق وب سایت
- پشتیبانی و پاسخگویی به سوالات هنرجویان گرامی از طریق وب سایت به صورت آنلاین و ارسال تیکت
- اهدای مدرک معتبر پس از طی دوره آموزشی
- برگزاری کلاس ها در محیطی کاملا آموزشی در روزهای پایانی هفته
- امکان برگزاری کلاس ها به صورت گروهی و خصوصی
- امکان برگزاری کلاس های گروهی مورد نیاز ارگان ها و موسسات دولتی و خصوصی
- امکان برگزاری کلاس های فشرده برای هنرجویان محترم شهرستان ها
سوابق آموزشی | ||||||
شرکت نفت بهران | شرکت صبا باتری | بیمارستان آتیه | شرکت سونی | حسابرسی صنایع دفاع | شرکت صا ایران | قرارگاه خاتم الانبیا |
بانک تجارت | بانک پاسارگاد | کارخانجات لبنیات میهن | کارخانجات لبنیات کاله | مجتمع فولاد غرب آسیا | شرکت صادرات گاز | شرکت پاکسان |
حمل و نقل پرس | پتروشیمی دالان | شرکت امرسان | شرکت سولیکو | پارس جنوبی | مخابرات دامغان | ماشین سازی تاشا |
هتل رضوی | شرکت شاپرک | مجتمع برق کرمانشاه | صنایع غذایی سحر | فرهنگسرای رازی | کارخانه کره شکلی | تعویض پلاک – راهگشا |
ایران خودرو | فناوری ریاست جمهوری | فولاد امیرکبیر | شهرداری استان قم |
دوره های آموزشی
- دوره اول: آموزش مقدمات مخابرات و کلیات مراکز سانترال
- دوره دوم: آموزش نصب و برنامه ریزی مراکز پر ظرفیت پاناسونیک سری TDA
- دوره سوم: آموزش نصب و برنامه ریزی مراکز تحت شبکه پاناسونیک سری TDE
- دوره چهارم: آموزش سیستم های پردازش صدا پاناسونیک KX-TVM
- دوره پنجم: آموزش کلیات و قابلیت انتقال صدا در بستر شبکه VOIP
- دوره ششم : آموزش نصب و راه اندازی مراکز تلفن سانترال سری NS
- دوره هفتم : آشنایی مقدماتی با مراکز تلفن نرم افزاری منبع باز
- دوره هشتم : آشنایی کاربردی با مراکز تلفن نرم افزاری منبع باز
- دوره نهم : آشنایی تخصصی با مراکز تلفن نرم افزاری منبع باز
دوره اول: آموزش مقدمات مخابرات و کلیات مراکز سانترال
در این دوره سعی می گردد هنر جو با تاریخچه، اصطلاحات و کلیات مخابرات آشنا گردد. رنگ بندی و سیم کشی را آموخته و با انواع اصطلاحات مخابراتی آشنا می شود تا بتواند یک سوییچ کم ظرفیت را در محیط آزمایشگاهی نصب نماید. در طی این دوره هنرجو با یک سیستم کم ظرفیت از سوییچ های شرکت پاناسونیک شامل TEA308, TEM824 ,TES824 آشنا گردیده و قادر است سیستم مذکور را برنامه ریزی کند. همچنین امکاناتی از قبیل دسترسی به خطوط شهری، روش زنگ خوردن خطوط، کد بند و ده ها قابلیت اصلی مراکز سوییچ را در آن فعال یا غیر فعال نماید.
پیش نیاز :
1 – آشنایی جزیی با مخابرات و اصطلاحات آن، آشنایی با مراکز سانترال
دوره دوم: آموزش نصب و برنامه ریزی مراکز پر ظرفیت پاناسونیک سری TDA
در این دوره هنرجو با مراکز سانترال سری پرظرفیت TDA و کارت های مربوطه آشنا می گردد. ظرفیت هر یک از محصولات این گروه شامل TDA30 – TDA100 – TDA200 – TDA600 – TDA620 را شناخته و می تواند مراکز مذکور را به صورت سخت افزاری در یک محیط آزمایشگاهی نصب نماید. او همچنین با مفاهیم جدیدی از قبیل کلاس هر داخلی و کاسه زنگ خور ، گروه خط شهری و … آشنا می گردد و قادر به نصب و راه اندازی مرکز سوییچ سری TDA خواهد بود.
پیش نیاز :
1 – دوره مقدماتی مخابرات و کلیات مراکز سانترال پاناسونیک
دوره سوم: آموزش نصب و برنامه ریزی مراکز تحت شبکه پاناسونیک سری TDE
در این دوره آموزشی سعی می گردد هنرجو تفاوت های مراکز دیجیتال TDA و مراکز مبتنی بر شبکه TDE را بیاموزد. مفاهیم کلیدی تر را آموخته و می تواند سرویس های ویژه ای در مرکز ایجاد نماید. راه اندازی سرویس هایی از قبیل نصب خطوط E1 ، راه اندازی سیستم اپراتور گویا DISA ، سیستم هتلی و یا اجاره ای پس از گذراندن این دوره امکان پذیر خواهد بود.هنرجو قادر است یک مرکز دیگر به صورت مجازی در مرکز TDE خود ایجاد نموده و خطوط داخلی و شهری اینترنتی VOIP را راه اندازی نماید.
پیش نیاز :
1 – مقدمات مخابرات و کلیات مراکز سانترال
2 – نصب و برنامه ریزی مراکز سانترال پاناسونیک سری TDA
دوره چهارم: آموزش سیستم های پردازش صدا پاناسونیک KX-TVM
در این دوره هنرجویان گرامی به طور کلی با سیستم های پردازش صدا و قابلیت های آن آشنا می گردند. هنرجویان می توانند یک سیستم TVM را نصب و راه اندازی نمایند. همچنین با کارت ها و ظرفیت های مراکز مذکور آشنا گردیده و می توانند قابلیت های بی نظیری را در مراکز خود برنامه ریزی نمایند.
پیش نیاز :
1 – مقدمات مخابرات و کلیات مراکز تلفن سانترال
2 – نصب و برنامه ریزی مراکز پر ظرفیت پاناسونیک سری TDA
3 – نصب و برنامه ریزی مراکز تحت شبکه پاناسونیک سری TDE
دوره پنجم: آموزش کلیات و قابلیت انتقال صدا در بستر شبکه VOIP
در این دوره از دوره های آموزشی شرکت کامتل هنرجو با اصول شبکه های کامپیوتری آشنا می گردد. توپولوژی های مختلف شبکه را شناخته و می تواند یک شبکه ساده کامپیوتری را نصب و آدرس نمایی کند. همچنین هنرجو مفاهیم اصلی، سیم کشی و اتصالات شبکه را می آموزد و می تواند دو مرکز مختلف را با استفاده از IP به یکدیگر متصل نماید. در این دوره هنرجو با کارت های داخلی و لینک مدل TDA0470 و TDA0490 و برنامه ریزی آن ها در مرکز سوییچ آشنا می گردد.
پیش نیاز :
1 – نصب و برنامه ریزی مراکز تحت شبکه پاناسونیک سری TDE
دوره ششم : آموزش نصب و راه اندازی مراکز تلفن سانترال سری NS
مراکز تلفن سانترال سری KX-NS از آخرین سری از تولیدات شرکت پاناسونیک میباشد . این مرکز با امکاناتی فوق العاده بر بستر شبکه کلیه نیاز کابران را هم در زمینه مخابرات سنتی و هم در زمینه تلفن اینترنتی VOIP برآورده میسازد . از آنجا که ساختار کلی این مرکز با مراکز سری قبل پاناسونیک دارای تغیراتی بنیادی میباشد لزوم آشنایی کلیه همکاران با این مرکز جدید کاملا محسوس میباشد .متاسفانه با اعمال تحریم ها از سوی شرکت پاناسونیک بر کشور ایران هیچ آگاهی مطلوبی از سوی این شرکت به همکاران و تکنسین های نصب در ایران داده نشد . حال اینکه بازار ایران با جهش از سیستم مخابرات سنتی به سوی مراکز اینترنتی بازار خوبی برای این نسل از مراکز تلفن میباشد .لذا واحد آموزش شرکت کامتل از ابتدای سال 1393 شروع به جمع آوری اطلاع نسبت به این مرکز و امکانات آن نمود . خرسندیم که در حال حاضر میتوانیم این دوره را برای اولین بار در ایران برای همکاران و علاقمندان برگزار نماییم .
دوره هفتم : آشنایی مقدماتی با مراکز تلفن نرم افزاری منبع باز
شامل اطلاعات کلی اشنایی با سیستم هست که پیش نیاز خاصی نمی خواهد و هر انکس که در دنیای مراکز تلفن فعال است (خریدار- مشتری یا بهره بردار – تکنسین یا کارشناس) می تواند در ان حضور پیدا کند . نکته برجسته این دوره اشنایی با اصول و مفاهیم مخابراتی است که برای همگان مفید می باشد .
هدف از برگزاری دوره :
- ارتقای دانش فنی در حوزه اصطلاحات مخابراتی و مرکز تلفن های نرم افزاری
- کسب دانش کاربردی-مهارتی در حوزه سانترال
دوره هشتم : آشنایی کاربردی با مراکز تلفن نرم افزاری منبع باز
شامل اطلاعات تکنیکال برنامه ریزی و بهره برداری از سیستم است . این دوره مناسب برای تکنسین هایی هست که کارهای روزمره را انجام می دهند و توانایی درک VoIP و شبکه را دارند .
هدف از برگزاری دوره :
- ارتقای دانش فنی در حوزه اصطلاحات مخابراتی و مرکز تلفن های نرم افزاری
- کسب دانش کاربردی-مهارتی در حوزه سانترال
دوره نهم : آشنایی تخصصی با مراکز تلفن نرم افزاری منبع باز
شامل اطلاعات حرفه ای و امکانات پیشرفته می باشد . شرکت کنندگان این دوره بایستی با امکاناتی مانند ایمیل سرور و فکس سرور و … آشنا باشند . در این دوره به اموزش روش فعال سازی این امکانات در سیستم می پردازیم .
هدف از برگزاری دوره :
- ارتقای دانش فنی در حوزه اصطلاحات مخابراتی و مرکز تلفن های نرم افزاری
- کسب دانش کاربردی-مهارتی در حوزه سانترال
منبع :مجموعه وبسایت های شرکت کامتل