ایده ای جدید و باور نکردنی از پاناسونیک
ادارات امروزی در حال تغییر از سیستم مخابراتی معمولی به سمت سیستم های تحت شبکه منعطف و کم هزینه هستند و حداکثر استفاده را می توان از رشد سریع در کاربری ها و جهانی شدن تحت شبکه برد و برای ساخت یک سیستم مخابراتی کامل IP از سانترال پاناسونیک تحت شبکه می توان استفاده نمود که با سیستم های ارتباطی جدید کاملا سازگار می باشند.sip در سانترال پاناسونیک تحت شبکه عملکرد های مجهز استاندارد و جدیدی را ارئه می دهد که کارایی را افزایش داده و هزینه های ارتباط را کاهش می دهد.
سانترال پاناسونیک تحت شبکه دارای خصوصیاتی با کارایی بالا و استفاده راحت از قبیل کارکرد بی سیم، صندوق صوتی و … می باشد. سیستم های ایم نمایندگی پاناسونیک در آسیا برای شرکت هایی که قصد تغییر سیستم فعلی به یک سیستم کامل IP را دارند، یک سکوی قابل گسترش و با کاربری راحت ارائه می دهد که در زمینه های تجاری گوناگون قابل انطباق می باشد.sip در سانترال پاناسونیک خطوط مخابراتی معمولی (خطوط شهری آنالوگ) را پشتیبانی می کنند به همین دلیل این امکان را برای سیستم های تحت شبکه فراهم می کند تا خطوط مخابراتی معمولی نظیر ISDN و خطوط آنالوگ به آن ها متصل گردند
بهره گیری از ارتباط اینترنتی به صورت محدود (voip)
در سانترال پرظرفیت سری دیجیتال (TDA) این ویژگی به دو روش امکان پذیر است
ارتباط چند دستگاه سانترال به یکدیگر
ارتباط چند تلفن تحت شبکه به یکدیگر
در این سیستم با کمک گرفتن از کارت های TDA0470 و TDA0490 می توان ، چند سانترال و یا چند تلفن تحت شبکه را به یکدیگر امکان پذیر می کند. در این سرویس فقط می توان از تلفن تحت شبکه سری NT پاناسونیک استفاده نمود.
بهره گیری از ارتباط اینترنتی نامحدود (VOIP)
در سانترال پرظرفیت سری TDE با وجود کارت های TDE0110 و TDE0111 به راه اندازی محصولی مبتنی بر IP تلاش شده است که در این زمینه پاناسونیک بسیار موفق بوده است، با نصب این کارت ها بر روی دستگاه سانترال به راحتی می توان از سرویس های نامحدود ی بهره برد.
مانند:
امکان استفاده از انواع تلفن های تحت شبکه با هر برندی
امکان بهره گیری از موبایل به عنوان یک داخلی
امکان ارتباط چند دستگاه سانترال به یکدیگر
ممکن ساختن بهره گیری از کامپیوتر به عنوان تلفن داخلی
و……
کلیه امکانات گفته شده توسط پروتکل SIP فعال می شود. هم خوانی چندین برند و سازگاری آنها با یکدیگر به تنهایی توسط این پروتکل صورت می گیرد.
با توجه به ویژگی های ارائه شده در سیستم های فکس، امروزه مجهز کردن مجموعه ها به این سیستم های امری
واجب به نظر می رسد. هم چنین ترکیب کردن چند دستگاه مجزا و کم کردن حجم و فضای اشغالی سبب شده
است تا رغبت برای خرید این تجهیزات بیشتر شود. امکان اتصال به شبکه کاربری آسان برای کلیه پرسنل شرکت
از دیگر مزایای بی نظیر این تجهیزات ارتباطی است
.آیا این سیستم ها برطرف کننده کلیه نیازهای شرکت هستند؟
با توجه به این موضوع که کلیه شرکت ها در حال پیدا کردن راه حلی هستند
که توسط آن بتوانند زمان تمرکز بر روی کار را کاهش دهند و کارایی را افزایش دهند این سوال به وجود می آید که آیا این سیستم ها نیز با تمام تکنولوژی و فناوری بکاررفته پاسخ گوی نیازهای شرکت ها و مجموعه ها هستند؟ این سیستم ها تا چه میزان موفقبوده اند؟
برای پاسخ به این پوشش ها ابتدا باید نیاز و خواسته هر مجموعه و هم چنین تعداد افراد شاغل در آن محیط و حجم کاری را بررسی نمود. نیازهای هر شرکتی متفاوت و خاص خود اوست. در هنگام تولید و طراحی این سیستم ها یک اصول کلی در نظر گرفته شده است که این اصول را می توان به گونه ای بیان کرد که بر طرف کننده بیش از نیمی از خواسته مجموعه است اما همانطور که بیان شد یکی از عوامل مهم و تاثیرگذار در بررسی میزان بازدهی این سیستم ها در هر محیط، تعداد افراد شاغل در آن و حجم کاری است که این افراد دارند
تعداد افراد شاغل و حجم فعالیت هر فرددر مجموعه هایی افراد زیادی اشتغال دارند. می توان این نتیجه را استنباط کرد که حجم کاری بالایی در این شرکت وجو دارد. این حجم کاری می تواند شامل تماس های ورودی و هم نامه های و اسناد مکتوب زیادی باشد که باید ارسال و یا دریافت گردد وجود یک دستگاه فکس ممکن است به تنهایی پاسخ گوی این نیاز باشد. برای این منظور در شرکت ها از چندین دستگاه استفاده می شود اما این راه حلی مناسب به نظر نمی رسد
منبع :مجموعه وبسایت های شرکت کامتل