پاناسونیک رتبه پنجم بهترین برندهای سبز جهان
در رنکینگ برترین برندهای سبز 2014 که توسط مؤسسه اینتربرند در تاریخ 24 ژوئن اعلام شد، شرکت پاناسونیک توانست جایگاه پنجم جهان را در بخش الکترونیک کسب نماید. رتبه بندی جهانی برای برترین برندها در سال 2014 چهارمین سال خود را پشت سر گذاشت. در انتخاب یک برند برتر میزان توازن بین ادراک سبز (تصویر مصرف کنندگان از یک برند سبز) و عملکرد سبز (شیوه های مدیریت زیست محیطی یک شرکت) در نظر گرفته شده است و 50 شرکت برتر بر اساس این دو المان انتخاب شده اند.
عملکرد سبز پاناسونیک با نمرات عالی در سه حوزه “محصولات و خدمات” ، “دولت” ، “حمل و نقل و ترابری” مورد بررسی قرار گرفت.
اینتربرند همچنین به موارد مؤثر دیگر در این ارزیابی نیز اشاره کرد :
جایزه ENERGY STAR
پاناسونیک توانست بیشتر از سایر تولید کنندگان لوازم الکترونیکی جایزهENERGY STAR را برای محصولات خود دریافت نماید. بیش از 300 محصول پاناسونیک که در 9 گروه مختلف دسته بندی شده اند دارای آرم ENERGY STAR شده اند که نشان می دهد یک محصول انرژی کمتری مصرف می کند بدون اینکه در کارایی و ویژگی های آن تأثیر منفی گذاشته شود.
نرخ بازیافت 99.3%
پاناسونیک با گام برداشتن به سمت زباله صفر توانست نرخ بازیافت خود را در سال 2013 به 99.3% برساند. این برند همچنین از 12 هزار تن پلاستیک بازیافتی خود در محصولاتش در سال 2013 استفاده کرد.
بهبود میزان استفاده از آب
پاناسونیک نسبت به سال 2012 استفاده از آب در هر واحد اصلی تولیدی خود را در مقایسه با 2013 تا 0.7% بهبود بخشیده و همچنین با بالا بردن سرعت تولید محصولات نیز موجب صرفه جویی در آب مصرفی شده است.
ویژگیECONAVI
در سال 2009، پاناسونیک لوازم خانگی خود با ویژگی ECONAVI، که به طور خودکار برق و آب مصرفی را در جهت جلوگیری از مصرف بی رویه کنترل می نماید را با استفاده از سنسور و دیگر فن آوری های روز در زمینه کاهش مصرف انرژی تولید کرد. این برند در حال حاضر 25 محصول باقابلیت ECONAVI ارائه داده و با افزایش تولید محصولات هوشمند خود به مصرف کنندگان سراسر جهان در حفظ آب و برق مصرفی کمک می کند .
شرکت پاناسونیک در سال ۲۰۱۲ میلادی در مجموع معادل ۵۲۰٫۲۱۶ میلیون ین، در بخش تحقیق و توسعه خود، هزینه نموده است. این رقم در حدود ۶٫۶٪ درصد از کل درآمد سالیانه این شرکت را شامل میشود. تا تاریخ ۳۱ مارس ۲۰۱۲ کمپانی پاناسونیک ۱۴۰٫۱۴۶ اختراع را در اداره ثبت اختراع و نشان تجاری ایالات متحده، بنام خود ثبت کرده است، که اکثر آنها در این مرکز و توسط کارمندان فعال در آن به ثبت رسیدهاست.
آمار و ارقام
شرکت پاناسونیک هماکنون در عرصه تولید محصولات الکتریکی و الکترونیکی برای کاربردهای خانگی، تجاری و صنعتی فعالیت میکند. این شرکت با درآمدی معادل ۷٫۸۴۶ تریلیون ین در سال مالی منتهی به مارس ۲۰۱۲ را داشته است، که ۵۳٪ درصد از بازار ژاپن، ۲۵٪ درصد از آسیا، ۱۲٪ درصد از قاره آمریکا و ۱۰٪ درصد را نیز از بازار اروپا کسب کرده است.
گروه پاناسونیک شبکهای جهانی متشکل از ۵۸۰ شرکت و ۳۳۰٫۰۰۰ نفر کارمند است که افزون بر ۱۵٬۰۰۰ محصول را با برندهای ناسیونال، پاناسونیک و تکنیکس تولید و عرضه مینماید.
حمایتهای مالی
شرکت پاناسونیک در ورزشهای مختلف و باشگاههای ورزشی گوناگون، بهعنوان اسپانسر فعالیت و سرمایهگذاری میکند. این شرکت اسپانسر اصلی مارکو رویس میباشد، که در بوندسلیگا و باشگاه فوتبال بروسیا دورتموند، همچنین تیم ملی فوتبال آلمان بازی فعالیت میکند.
این شرکت مالک باشگاه فوتبال گامبا اوساکا بوده، که یکی از تیمهای فعال در جیلیگ ژاپن بهشمار میآید. پاناسونیک سرمایهگذار رسمی و اسپانسر اصلی لیگ برتر فوتبال آمریکا میباشد. این شرکت مالک باشگاه والیبال پاناسونیک پنترز یکی از تیم های فعال در وی لیگ ژاپن بهشمار میآید. از دیگر رشتههای ورزشی که این شرکت در آن به سرمایهگذاری مشغول است، میتوان به اتومبیلرانی اشاره کرد. پاناسونیک اسپانسر اصلی تیم فرمول یک تویوتا محسوب میشود. هیرو ماتسوشیتا، نوه بنیانگذار پاناسونیک، که خود در گذشته از رانندگان مسابقات اتومبیلرانی بشمار میآمد، هماکنون مدیریت بخش حمایتهای مالی شرکت پاناسونیک را برعهده دارد.
منبع :مجموعه وبسایت های شرکت کامتل