پاناسونیک

معرفی نمایندگی تعمیرات پاناسونیک

نمایندگی تعمیرات پاناسونیک

وقتی که قیمت محصولات الکترونیکی را در بازارهای کشورمان مشاهده می‌کنیم، به اهمیت تعمیرات دستگاه‌هایی که در منزل داریم، بیش از پیش پی می‌بریم! به ویژه اگر این وسایل مربوط به یک برند خارجی به نام پاناسونیک باشند. اینجاست که کامتل به عنوان نمایندگی تعمیرات پاناسونیک به یک نام آشنا برای مشتریان تبدیل می‌شود.

محصولات مخابراتی پاناسونیک از قبیل تلفن‌های خانگی و اداری، دستگاه‌های سانترال، فکس، ویدئو پروژکتور، دوربین مداربسته و … باید حتما توسط یک تعمیرگاه مجاز و حتی المقدور نمایندگی تعمیرات پاناسونیک، مورد عیب‌یابی و تعمیر قرار بگیرند.

در این مقاله قصد داریم ضمن معرفی نمایندگی تعمیرات پاناسونیک در ایران، به این موضوع مهم هم بپردازیم که محصولات مخابراتی پاناسونیک شامل چه تعمیراتی می‌شوند. اگر شما هم ترجیح می‌دهید به جای خرید یک دستگاه تازه، وسیله خود در منزل را تعمیر کنید، تا پایان با ما همراه باشید.

تعمیرات تلفن خانگی و اداری پاناسونیک

اولین و پرکاربردترین محصول مخابرتی پاناسونیک در ایران، تلفن ثابت است که در دو مدل خانگی و اداری، مورد استفاده قرار می‌گیرد. این تلفن‌ها به دلیل این‌که در طول روز بارها و بارها با آن‌ها کار داریم، زودتر از سایر محصولات خراب شده و به تعمیرات نیاز پیدا می‌کنند.

تعمیرات تلفن خانگی و اداری پاناسونیک

در ادامه قصد داریم مهم‌ترین خرابی‌های تلفن‌های ثابت پاناسونیک را مورد بررسی قرار دهیم:

آب خوردگی

آب دشمن همیشگی تلفن‌هی ثابت است و حتی یک قطره از آن هم می‌تواند این محصولات را با خرابی و اختلال مواجه سازد. بنابراین جای تعجب نیست که یکی از متداول‌ترین خرابی‌های تلفن‌های خانگی و اداری پاناسونیک، به آب خوردگی مربوط می‌شود.

زمانی که آب به داخل تلفن نفوذ کند، یک یا چند قطعه از مدار اصلی را می‌سوزاند. اگر آب خوردگی وسیع باشد، ممکن است شدت خرابی به حدی بالا برود که عملا امکان تعمیر آن وجود نداشته باشد. در غیر این‌ صورت، باید قطعات آسیب دیده، با نمونه‌های اورجینال و جدید، جایگزین شوند.

برق خوردگی

اگر دستگاه تلفن را به اشتباه به پریز برق متصل کنید، دستگاه دچار برق خوردگی می‌شود. چون ولتاژ برق مستقیم شهری، بسیار بیشتر از حدی است که مدار داخلی یک تلفن بتواند تحمل کند. در این شرایط، تلفن شما خاموش شده و به این راحتی‌ها (تا قبل از انجام نعمیرات تخصصی)، روشن نخواهد شد.

این‌جا هم باید تلفن توسط یک مرکز مجاز تعمیرات پاناسونیک باز شده و مورد عیب‌یابی قرار بگیرد. اگر دستگاه تلفن مدت زمان زیادی به پریز برق وصل شده باشد، عملا هیچ شانسی برای تعمیر آن نخواهید داشت. اما با کمی خوش‌شانسی و عکس العمل سریع، می‌توانید تلفن خود را از سوختگی همیشگی نجات دهید.

ضرب خوردگی

اگر تلفن ثابت شما از دستتان به زمین بخورد یا به هر دلیل دیگری دچار ضربه شود، ضرب خوردگی رخ می‌دهد. کاملا مشخص است که در این شرایط، یک یا چند قطعه از برد یا مدار اصلی تلفن، دچار آسیب، خرابی یا سوختگی شده و تلفن از کار خواهد افتاد.

رفع ضرب خوردگی تلفن هم دقیقا مانند آب خوردگی و برق خوردگی است. باید دستگاه توسط نمایندگی تعمیرات پاناسونیک باز شده و مورد عیب‌یابی قرار بگیرد. سپس قطعات از کار افتاده شناسایی شده و با قطعه‌های جدید و البته اورجینال، جایگزین شوند.

سوختن یا شکستن صفحه نمایش

صفحه نمایش یا همان LCD یکی از حساس‌ترین قطعات تلفن‌های پاناسونیک است و با کوچکترین ضربه‌ای ممکن است دچار سوختگی یا شکستگی شود. البته در بسیاری از موارد، امکان تعمیر این صفحه وجود ندارد و باید به فکر نصب یک نمایش‌گر جدید برای تلفن خود باشید.

تعویض LCD تلفن پاناسونیک یک امر کاملا تخصصی و حساس است. به همین دلیل حتما باید توسط نمایندگی‌های مجاز و تعمیرکاران متخصص و کارآزموده انجام شود. علاوه بر این، صفحه نمایش باید حتما اورجینال باشد تا خیال شما برای چند سال، از تعویض مجدد آن راحت شود.

اختلال صدا، خرابی کیپد، ست نبودن گوشی با دستگاه پایه و … از دیگر خرابی‌های رایج تلفن‌های ثابت پاناسونیک هستند.

تعمیرات مرتبط با سانترال پاناسونیک

به طور کلی خرابی‌های مراکز تلفن سانترال به دو گروه سخت افزاری و نرم افزاری تقسیم می‌شوند. در ادامه، هر کدام از این اختلال‌ها را به تفصیل بررسی خواهیم کرد:

تعمیرات سانترال پاناسونیک

خرابی‌های نرم افزاری

خرابی‌های عمده نرم افزاری بیشتر مربوط به دستکاری عمدی یا غیر عمدی در برنامه‌ریزی مرکز است. بدیهی است در صورت درخواست برای تغییر برنامه‌ریزی سانترال، شما احتیاج به رمز ورود به برنامه‌ریزی دارید. در صورتی که کار نصب دستگاه توسط پرسنل شرکت کامتل انجام پذیرفته باشد، پرسنل شرکت رمز استاندارد برنامه‌ریزی را تغییر نمیدهند (۱۲۳۴).

ولی گاها مشاهده شده که برخی شرکت‌های سودجو اقدام به تغییر کد ورود به برنامه‌ریزی می‌نمایند که البته آن مشکل هم با حضور پرسنل فنی شرکت به طور کامل مرتفع می‌گردد. بنابراین در صورت بروز هرگونه خطای نرم‌افزاری در مرکز تلفن پاناسونیک، حتما در اولین فرصت با واحد تعمیرات ما تماس بگیرید.

خرابی‌های سخت افزاری

خرابی‌های سخت افزاری دستگاه هم خود به دو گروه خرابی‌های مربوط به سیم‌کشی و اختلالات مرکز تلفن سانترال تقسیم می‌شوند. در خرابی‌های مربوط به سیم‌کشی، حضور پرسنل اجرایی شرکت کامتل در محل اجرای پروژه جهت رفع خرابی الزامی خواهد بود.

اما در خرابی‌های مرکز تلفن سانترال، از آنجا که خرابی در برد دستگاه اتفاق می‌افتد و تعمیر برد احتیاج به وسایل و تجهیزات تخصصی دارد، یک نفر از پرسنل اجرایی شرکت در محل اجرای پروژه حاضر و قطعه معیوب را جهت تعمیر یا تعویض به شرکت منتقل می‌نماید.

از آن‌جا که تلفن قلب تپنده یک شرکت است، در خرابی‌ها بلافاصله با اعلام مشتری، یک قطعه جایگزین تا رفع خرابی برد اصلی، در محل پروژه نصب می‌شود. اکثر خرابی‌های مرکز تلفن سانترال مربوط به بخش پاور دستگاه است که آن نیز به دلیل نوسانات شدید برق در ایران اتفاق می‌افتذ. لذا قویا پیشنهاد می‌شود در کنار دستگاه سانترال، یک عدد محافظ برق نیز نصب و راه اندازی گردد.

تعمیرات فکس پاناسونیک

فکس یکی دیگر از دستگاه‌های حساس برای ادارات، سازمان‌ها و شرکت‌های تجاری به شمار می‌رود. هرگونه خرابی فکس پاناسونیک در واحد تعمیرات کامتل و توسط کارشناسان فنی و باتجربه این شرکت، در کوتاه‌ترین زمان ممکن با هزینه مصوب اتحادیه مخابراتی ایران، انجام می‌شود.

تعمیرات فکس پاناسونیک

رایج‌ترین خرابی‌های فکس پاناسونیک عبارتند از:

  1. خرابی تونر و درام
  2. روشن نشدن دستگاه
  3. افتادن خط و لکه روی برگه‌ها
  4. نکشیدن کاغذ به داخل فکس
  5. جمع شدن کاغذ

همان‌طور که اشاره شد، درباره هیچ‌کدام از این خرابی‌ها اصلا نگران نباشید؛ زیرا در نمایندگی تعمیرات پاناسونیک کامتل، تمام این موارد در کوتاه‌ترین زمان و توسط تکنسین‌های فنی و باتجربه، مرتفع می‌شوند.

تعمیر دوربین مداربسته پاناسونیک

این روزها که مسائل امنیتی حرف اول را در ادارات، سازمان‌ها، منازل، مدارس، دانشگاه‌‎ها، بیمارستان‌ها، هتل‌ها، رستوران‌ها و … می‌زنند، بدیهی است که دوربین‌های مداربسته پاناسونیک (به واسط قابلیت‌های عالی و قیمت مناسب) با استقبال زیاد مشتریان مواجه شوند.

تعمیرات دوربین مداربسته پاناسونیک

دوربین مداربسته پاناسونیک یک دستگاه فوق‌العاده حساس است و کوچکترین دستکاری غیر مسئولانه در آن، ممکن است خسارت‌های سنگینی به بار بیاورد. بنابراین به طور اکید توصیه می‌کنیم هرگونه تعمیر این محصولات را فقط به نمایندگی تعمیرات پاناسونیک واگذار نمایید.

مهم‌ترین خرابی‌‌های دوربین مداربسته پاناسونیک عبارتند از:

  • تار شدن تصاویر
  • عدم ضبط صدا
  • خراب شدن لنز دوربین
  • خراب شدن دستگاه ذخیره‌سازی

اگر دوربین مداربسته شما با هر کدام از خرابی‌های ذکر شده مواجه است، تنها کاری که باید انجام دهید این است که با نمایندگی تعمیرات پاناسونیک کامتل تماس بگیرید تا کارشناسان فنی ما در کمترین زمان ممکن، مشکل را رفع نمایند.

تعمیرات مربوط به ویدئو پروژکتور پاناسونیک

ویدئو پروژکتور یکی از دستگاه‌های لوکس و گران پاناسونیک است که این روزها، کاربردهای مختلفی پیدا کرده است. توجه داشته باشید که با توجه به گران بودن قطعات این محصول، هرگونه بی‌دقتی در تعمیر آن، می‌تواند هزینه‌های بسیار سنگینی را به شما تحمیل نماید.

تعمیرات مربوط به پروژکتور پاناسونیک

مهم‌ترین دلایل خرابی یک ویدئو پروژکتور پاناسونیک عبارتند از:

  1. تمام شدن عمر مصرفی لامپ
  2. خرابی چرخه رنگ
  3. از کار افتادن خنک کننده یا فن
  4. خرابی منبع تغذیه

دقت کنید که هر ویدئو پروژکتور دارای یک لامپ تصویر است که دیر یا زود، عمر مصرفی آن تمام می‌شود. توصیه می‌کنیم که برای تعویض لامپ پروژکتور پاناسونیک خود، فقط به نمایندگی‌های مجاز این شرکت اعتماد کنید.

کلام آخر

نمایندگی تعمیرات پاناسونیک از آن دسته مراکزی است که روزانه توسط تعداد زیادی از مردم، مورد جستجو قرار می‌گیرد! دلیل این اتفاق را هم می‌توان در محبوبیت بالای محصولات پاناسونیک و البته بالا رفتن قیمت مدل‌های جدید، پیدا کرد.

در این مقاله به بررسی مهم‌ترین فعالیت‌های یک واحد تعمیرات مجاز پاناسونیک در ایران پرداختیم. اگر همچنان در این رابطه سوال یا ابهامی دارید، حتما در بخش نظرات با ما در میان بگذارید تا در اولین فرصت، پاسخ‌گوی شما عزیزان باشیم.